Teardrop-Québec.net
Bienvenue sur le forum Teardrop-Québec.net,
l'endroit idéal pour partager vos infos et votre passion sur les mini-roulottes, teardrop et auto-constructeurs.

***Note : Pour pouvoir utiliser les liens inscrits sur les pages, vous devez être membre du forum et connecté à votre compte, Vous aurez accès à plus d'informations. De plus, vous pourrez participer aux discussions.***

Bonne visite !




Derniers sujets
» Des campings avec des activités différentes
par mbchoq Hier à 17:09

» InTech Luna Teardrop Trailer (U.S.A)
par mbchoq Hier à 16:50

» Camper avec son animal de compagnie
par Mike 66 Hier à 12:03

» Complete Campsite Fraser XTE Off Road Camper Trailer (Australie)
par mbchoq Mar 17 Oct 2017, 18:19

» 2018 R-Pod 176T
par mbchoq Lun 16 Oct 2017, 20:22

» Dépressurisation de l'alimentation en propane
par Mike 66 Lun 16 Oct 2017, 11:12

» Dormir sous la tente... en septembre
par Mike 66 Lun 16 Oct 2017, 10:56

» Plancher de T@B solidification et reconstruction
par schoq Lun 16 Oct 2017, 00:10

» The Ultimate Nexus Off-Road Camping Trailer (Australie)
par Mike 66 Dim 15 Oct 2017, 19:40

» Présentation
par mbchoq Dim 15 Oct 2017, 19:25

» Présentation
par Richardritchie Dim 15 Oct 2017, 15:13

» Parc Kouchibouguac
par tellebasi Dim 15 Oct 2017, 10:37

» Nouvelles à propos d'Hélio !
par Mike 66 Sam 14 Oct 2017, 11:47

» Caravane en fibre de verre Park Liner
par mbchoq Ven 13 Oct 2017, 17:43

» Casita 2017 Freedom Deluxe
par mbchoq Jeu 12 Oct 2017, 20:35

» Barefoot Caravans (UK)
par mbchoq Mer 11 Oct 2017, 18:47

» 5 mini-roulottes surprenantes et inusitées qui font rêver
par mbchoq Lun 09 Oct 2017, 20:47

» 1er mini Rassemblement de l'histoire de TDQ
par Lucky j Dim 08 Oct 2017, 17:00

» Tvan M4k Camper Trailer (Australie)
par mbchoq Dim 08 Oct 2017, 12:59

» Teardrop Escape Pod Longreach
par charlevoix418 Dim 08 Oct 2017, 09:46

» Mike la bête !
par Lucky j Sam 07 Oct 2017, 22:06

» Un nouveau!
par Lucky j Sam 07 Oct 2017, 21:29

» Ghostbuster
par Ghostbuster Sam 07 Oct 2017, 21:15

» 5 Petits voyages pour le week-end de l'Action de grâce | JDM
par mbchoq Ven 06 Oct 2017, 19:25

» Nouvelle Hélico 2018 édition limitée
par schoq Jeu 05 Oct 2017, 22:07

» Reportage sur Car-go Trailers dans le Cool Tears
par car-go Jeu 05 Oct 2017, 13:05

» Camping ouvert ou fermé ?
par mbchoq Mer 04 Oct 2017, 19:03

» The Teardrop Trailer Magazine
par schoq Mar 03 Oct 2017, 21:20

» La Hélio He maintenant en fibre de verre intégral
par Ghostbuster Mar 03 Oct 2017, 08:54

» Luna Teardrop
par schoq Dim 01 Oct 2017, 10:03

» La Alto vue par un couple de YouTubers bien connu: "We're the Russos".
par Mike 66 Sam 30 Sep 2017, 01:01

» Trucs, astuces et accessoires pour le camping | Journal de Montréal
par mbchoq Jeu 28 Sep 2017, 20:11

» La folie pour le camping | Le Journal de Montréal
par Mike 66 Mer 27 Sep 2017, 22:07

» Quand on aime le caravaning on prends les moyens que l'on peut pour vivre notre passion
par Richardritchie Mer 27 Sep 2017, 19:05

» Démontage de l'intérieur T@B (plancher pourri)
par schoq Mer 27 Sep 2017, 12:52

» Présentation de notre roulotte R-Pod
par Mike 66 Mar 26 Sep 2017, 22:52

» Mini-fourgonnettes ou VUS , quoi choisir | Guide du VR
par Mike 66 Mar 26 Sep 2017, 19:11

» Bases de la cuisine de camping
par mbchoq Mar 26 Sep 2017, 18:09

» Ajout de la production chez Safari Condo !
par Mike 66 Mar 26 Sep 2017, 08:21

» Date et année des sujets.
par Lucky j Dim 24 Sep 2017, 16:50

» The Outback Trillium
par mbchoq Mer 20 Sep 2017, 20:28

» Dernier prototype de Liberty Outdoors, le Little Guy PLUS
par charlevoix418 Mer 20 Sep 2017, 10:34

» La nouvelle T@G Sofitel
par schoq Mer 20 Sep 2017, 10:06

» Presentation
par mbchoq Mar 19 Sep 2017, 19:02

» 1962 Trailorboat Restoration
par mbchoq Mar 19 Sep 2017, 18:52

» Juste pour vous faire sourire... A dog House
par mbchoq Lun 18 Sep 2017, 20:13

» DROPLET (Canada)
par mbchoq Lun 18 Sep 2017, 19:56

» Infiltration d'eau Soyez vigilant !!! Faite vos inspections rigoureusement
par schoq Dim 17 Sep 2017, 16:31

» La teardrop (France)
par mbchoq Jeu 14 Sep 2017, 20:22

» Hobby-Wohnwagenwerk (Allemagne)
par mbchoq Jeu 14 Sep 2017, 19:43

» Pimpin' Pimpin' - Teardrop Trailer Build Blog
par schoq Jeu 14 Sep 2017, 10:41

» Révolution dans l’industrie du VR, 3 ans de garantie
par schoq Mer 13 Sep 2017, 11:17

» Sur la route des vacances : du camping en mini roulotte pour une famille de six
par mbchoq Mar 12 Sep 2017, 19:27

» FENDT-CARAVAN (Allemagne)
par schoq Mar 12 Sep 2017, 17:32

» KNAUS Caravanes (Allemagne)
par schoq Mar 12 Sep 2017, 17:00


White Water RETRO Trailers USA

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

White Water RETRO Trailers USA

Message par schoq le Mer 24 Fév 2016, 10:58

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

_____________________________________________________________________________________


Fondateur/administrateur de [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] &
Passionner de tout l'univers des mini-roulottes et teardrops

avatar
schoq
Membre partenaire
Membre partenaire


Revenir en haut Aller en bas

Re: White Water RETRO Trailers USA

Message par schoq le Mer 24 Aoû 2016, 09:12





[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

*Source :The Small Trailer Enthusiast



_____________________________________________________________________________________


Fondateur/administrateur de [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] &
Passionner de tout l'univers des mini-roulottes et teardrops

avatar
schoq
Membre partenaire
Membre partenaire


Revenir en haut Aller en bas

2017 Riverside RV Retro 509

Message par mbchoq le Sam 04 Mar 2017, 19:49


*source chaîne YouTube Curtis Trailer Center

Cliquez sur le lien du manufacturier ici: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Spécifications:
Model
JR. 509
Overall Length
13' 2"
Overall Height
TBD
Hitch Dry Weight (lbs.)
TBD
Total Dry Weight (lbs.)
920
Carrying Capacity (lbs.)
TBD
Exterior Width
TBD
Fresh Water (gal.)
17 (opt.)
Grey Water (gal.)
N/A
Black Water (gal.)
N/A
Tire Size
TBD
*source riversidervs.net
avatar
mbchoq
Admin


Revenir en haut Aller en bas

Re: White Water RETRO Trailers USA

Message par charlevoix418 le Dim 05 Mar 2017, 04:21

En installant la petite porte sous le comptoir arrière, ils se privent d'un rangement pour la glacière, monté sur glissières, comme dans bien d'autres teardrops.
avatar
charlevoix418
Membre régulier
Membre régulier


Revenir en haut Aller en bas

Re: White Water RETRO Trailers USA

Message par schoq le Ven 24 Mar 2017, 17:16

Tour complet de la Withe River Retro Jr. 2017

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]




J'avoue qui je haïs pas ce modèle rétro.
Mais je trouve complétement inconcevable que en 2017 le toit soit ne soit pas d'un seul bout plutôt que d'être coupé et remplis de Dicor de part et d'autres de l'air climatisé.
Bonjour les infiltrations a court et moyen terme.

Dommage !!!

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
We put an order in on a 2017 [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] back in late June. I know a few teardrop builders in the industry, and as you can see on our [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien], there are a lot of them throughout the country. And make no bones about it, they build some excellent products. However, I’ve had a previous working relationship with [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] in Indianapolis, a Riverside dealer. After inspecting some at their dealership, we soon realized the Retro, Jr gave us what we wanted at an excellent price point.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Riverside offers a few color schemes to choose from, but after going back and forth on what we wanted, we realized we needed to go with the white with aqua trim with baby moon hubcaps to pay homage to our former Scotty. But on our first camping trip a couple of days after we took possession, it was like old times. At a busy [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] campground, it got its share of looks and even some pictures. And once we start taking it out more next year, I’m sure I’ll be speaking of its virtues to any fellow camper interested.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Now for the nuts and bolts of the Retro, Jr. Total length is 13’9″ and dry weight fully optioned is 1,023 lbs. Those options we ordered are air conditioning, sink/stove combo, spare tire package, electric brakes, and a few other minor ones, including a USB/12 volt charging port and solar prep. One thing I did get on my own was a mountable jockey wheel at [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] for about $25 that swings up or down, depending on whether you’re hauling or ready to move it by hand.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The interior bed dimensions are a nice 60″ wide and 76″ long, more than ample enough for two average sized adults. We added a 2″ memory foam mattress topper from Walmart for some extra comfort.  There are also storage cabinets on the front and rear interior walls, with the rear cabinets a little bit longer than the front, but both sides large enough to handle your typical bags for clothes you’d bring on a weekend camping trip. [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The Retro, Jr is now decked out with all LED lighting, inside and out with the exception of the over the door exterior light. There are two main overhead lights as well as two reading lights underneath the front cabinet that are on either side of the USB/12 volt charging station.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The air conditioning unit is more than adequate for anyone in just about any climate. It was about the time we ordered ours in June when we were informed that Riverside had done away with the interior window-unit style air conditioner in favor of an 11,000 BTU roof mounted Dometic unit. It should be interesting next summer to see how it does in really hot weather.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Moving to the rear kitchen area. With going with the sink/stove combo option, that also meant we’d have to have a 5 gallon propane tank on the front, and in the rear hatch, we’d need the 17 gallon fresh water tank as well as water pump. But should you decide not to get the sink/stove combo, the entire rear storage area is yours, as the fresh water tank and water pump wouldn’t be included.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
The rear kitchen area offers ample counter space, an electrical outlet for a microwave, coffee maker, or any other electric kitchen device, as well as a decent sized cabinet for utensils and other small cookware. Also included is an LED light for those late night cooking ventures.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Now one important upgrade that we went with makes our Retro, Jr…as far as I can tell…a one of a kind (for now). And that is the interior Retro package that we asked for. And that is the wood grain interior and kitchen area finish as well as the black & white checkered flooring. This is typically something that does not come on a Retro, Jr and isn’t listed as an option. I’ve scoured every photo and ad for these for the past 5 months and I’ve not seen one with this option. So a typical Retro, Jr interior would look like this:
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
(courtesy [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien])
Kind of a no brainer to go with the wood grain/checker board look for about $300, don’t you think?
Now back to some specs, the Retro, Jr sits on a 1500 lbs axle, supported by two 13″ wheels. The underside is enclosed by the usual black Darco material to keep out moisture. The 30 amp power cord could be a little longer to suit me, so be prepared to purchase an extension for it as it’s probably about 15′ long.
Construction-wise it appears to be built pretty well. It’s got an aluminum cage with a steel frame, aluminum sidewalls and a fiberglass roof. It tows extremely well and at just 1,023 lbs, can be towed by a lot of vehicles. As you can tell, this is a teardrop with doors on each side, which isn’t always the case with some manufacturers. Each door has a deep tented, vertical sliding window for some good cross ventilation and are draped with color coordinated shades for privacy. The one drawback with going with the rooftop air conditioner is that it eliminates the possibility to have an A/C as well as a roof top vent fan. However, a Fantastic Fan is standard if you don’t order the A/C. And one other request I wish I would’ve made is to have an exterior porch light over each door, as they only put the one over the curbside door.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
But overall, it appears to be a solid trailer with a good build quality. And coming from me, that says something, as I was rather critical of Riverside’s sloppiness on their Retros when I first saw them at the RVIA trade show in Louisville in 2011. However, in subsequent years, I commented on how they seemed to have got their act together on fit & finish for this price point, and the fact that I’m buying from them should show how much I believe in how they’ve improved.
Depending on where you are in the U.S., you can likely expect to see a Retro, Jr fetch an MSRP starting in the $9,000’s, but your results may vary. I’ll keep you all posted on how things are going on it in the near future. And if you’re wondering, yes, we are a two-trailer family. We’ll be keeping our Shasta for when we take family trips with the grandboys. But the Retro, Jr is for me, or me and my wife to play with. I kind of liken it to this: The Shasta is kind of like a minivan that a guy has to drive throughout the week. And the Retro, Jr is that guy’s sportscar that he drives on the weekends. Hope you follow that analogy!
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
I’ve put together a walk around video of it that you can find below. Feel free to shoot me any comments or questions either below this post or on the YouTube video. As always, thanks for reading.

*Sourece et crédit [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] · News & info for the small trailer



_____________________________________________________________________________________


Fondateur/administrateur de [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] &
Passionner de tout l'univers des mini-roulottes et teardrops

avatar
schoq
Membre partenaire
Membre partenaire


Revenir en haut Aller en bas

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum